2019 május 2-án, egy csütörtöki napon, a Petőfi Irodalmi Múzeum előtt találkozott egymással a székelyhídi és a budapesti diákcsapat. Miután tanáraink és mi is egy csoportba verődtünk, utunk a múzeumba vezetett. Sok érdekes dolgot tudhattunk meg a kiállítás által, legfőképpen a Petőfi életéről és költészetéről szóló kiállításon. Például azt, hogy Petőfi Sándor szerepelt a magyar pénzeken is, és hogy ki festett róla portrét, illetve ki csinált róla mintázva mellszobrot. Ezen felül talán az Arany Jánosról megemlékező kiállítás volt legérdekesebb. Ezalatt például az Arany balladáinak hanganyagát tartalmazó hanganyagot, vagy mondjuk a költő úgynevezett Kapcsos könyvét értem, amely kései verseinek kéziratos gyűjteményét tartalmazza. A Toldi című művet pedig egy interaktív játékkal próbálták közelebb hozni a fiatalokhoz. Az utolsó állomásunk közé tartozott az Ady halálának 100. évfordulójára szánt kiállítás. Az igazi, nagy kiállítást a költő születésének 150.évfordulójára tervezik. A mostani kiállításon főként a halálának és temetésének körülményeit, Csinszkával való viszonyát mutatták be.

Miután a múzeumot felfedeztük, iskolánkba visszatérve készültünk fel a vendégeink fogadására. Legelőször Schaf Viktória igazgatóhelyettes asszony tartott egy rövidebb bemutatót az iskola történetéről, az itt zajló oktatásról, és a speciális nyelvi oktatásunkról. Ezt követően mi tartottunk beszámolókat híres költőinkről, íróinkról, mint például: Móricz Zsigmond, Ady Endre, Petőfi Sándor és Arany János. Ezután közös kvíz játékokban vett részt a két csoport, vegyes összeállításban, külön csapatokra és helyszínekre beosztva. Véleményem szerint itt kezdett el összekovácsolódni az iskolák diákjai igazán, hiszen együtt kellett működnünk, és megnyílni egymás előtt, de hát ezt a versenyszellem és az egymás iránti szimpátia lehetővé is tette.

Az első feladatban versekből kaptunk csapatonként idézeteket, amiket beszéd nélkül kellett bemutatnunk a többieknek, hogy kitalálhassák a szerzőt és a mű címét is. Természetesen itt az előadásokon bemutatott költőktől/íróktól származó idézetek szerepeltek. Ha szabad megemlítenem, Petőfi Sándor Anyám tyúkja című versének a bemutatása váltotta ki a diákok körében a legnagyobb nevetést. Nagy sikert arattak a ,,tyúkanyók.’’

A második körben a Petőfi Irodalmi Múzeummal kapcsolatos kvízben tehettük próbára memóriánkat. A közös munkának itt is meglett a gyümölcse. A vetélkedő lezárásaként  apró ajándékkal kedveskedtünk a vendégeinknek, ezután körbevezettük őket az iskolánkon.

Zoller Adrienn